Byåsen sangkor

Byåsen sangkor 2018

Byåsen sangkor er et blandakor som øver hver tirsdag fra 19.30 til 22.00 på Byåsen skole. Koret er medlem i Norges Korforbund. Vi er et stort kor, med ca 70 medlemmer.

Vi har et stort spenn i repertoar; fra klassiske verker, til musikalperler, via blant annet kirkemusikk, irsk barmusikk og pop. Vårens store mål er å fremføre Mozart’s Requiem i Praha i mai.

Vi er et kor med høye mål og setter krav til sangerne, og da blir det også et sted for musikalsk utvikling. Ønsker du å prøvesynge så send en epost til leder leder@byasensangkor.no, hvor du forteller mer om hvem du er, og om hvilken korerfaring du har. Som fleste blandakor har vi et høyere antall damer, enn herrer, så vi ønsker stadig litt flere nye stemmer i tenor og bass-gruppene. Hovedsaklig vurderer vi opptak av nye medlemmer ved begynnelsen av hvert semester, men har du lyst å kontakte oss, så gjør det uavhengig av hvilken måned kalenderen viser.